Klantgerichte communicatie is gericht op het aanleren van klantgericht gedrag bij commerciële medewerkers die persoonlijke en/of telefonische verkoopgesprekken met klanten voeren. Daarnaast is het programma zeer geschikt voor doelgroepen die niet direct verantwoordelijk zijn voor het sluiten van verkooptransacties, maar wel vanuit hun ‘customer facing’ functie commerciële gesprekken voeren met klanten.
Effectief communiceren
De deelnemers aan dit programma leren hoe ze effectief kunnen communiceren met klanten. Door het aanbrengen van structuur in gesprekken, het stellen van de juiste vragen en het kunnen herkennen van diverse typen mensen/klanten, zullen de medewerkers meer commercieel succes boeken en een hogere bijdrage aan de bedrijfsresultaten kunnen leveren.
Het programma zoomt in op de belangrijkste facetten van interactie met de klant. Tijdens een interactief programma komen de onderwerpen ‘Effectief schrijfproces’ en ‘Betere tekst kwaliteit’ aan bod. Het programma bevat tal van korte presentaties, werksessies en oefeningen.