In een verkooporganisatie spelen regiomanagers en andere teamleiders een belangrijke rol. Zij kunnen de verkopers en accountmanagers in hun verkoopteam commercieel motiveren. Om meer uit zichzelf en uit de verkoopkansen in de markt te halen. De Coach the coach training van BOS biedt teamleiders hiervoor concrete handvatten. Om met vertrouwen te werken aan groei.
Coach de Klant
Coach de Klant is dé methode om ‘adviserend verkopen’ te begrijpen. Deelnemers leren oplossingen te creëren die precies voldoen aan de behoeften van de klant. Hierdoor wordt de klant succesvol en daarmee de verkopende organisatie ook. De methode leert verkopers en adviseurs een logische structuur toe te passen en een dialoog te voeren met de klant, waarbij ze gezamenlijk onderzoeken wat de knelpunten en de beoogde resultaten zijn.
Wat de impact is op de organisatie van de klant en wat nodig is aan tijd, mensen en geld om een oplossing te realiseren.
En tot slot welke stappen genomen moeten worden om tot een beslissing te komen en wie daarbij betrokken zijn. Coach de Klant leert deelnemers om te gaan met de verschillende fases en uitdagingen in het verkoopgesprek. De basis voor de bewezen aanpak van Coach de Klant is IMPACT: Inventarisatie, Middelen, Personen, Advies, Commitment, Toekomst. Dit zijn zes stappen die een adviseur moet doorlopen om tijdens het verkoopproces tot een voor de klant succesvolle oplossing te komen.