Klantgericht schrijven

E-mails, offertes, bid- en tenderteksten… Zakelijk schrijven is vaak tijdrovend. En misschien denk je soms dat het ook beter kan. Want hoe stuur jij je klant op bepaald gedrag? Hoe krijg je vaker een positieve reactie op je teksten? Hoe verwoord je jouw aanbod? Dit leer je in de vaardigheidstraining Klantgericht schrijven.

Commerciële teksten
Een ervaren copywriter neemt je mee in de geheimen van een effectieve commerciële tekst. In de training ga je aan de slag met concrete schrijfopdrachten. Van subjectline tot call-to-action, van persoonlijke openingszin tot uitnodigende afsluiter. Zodat jij het hart van je klant of prospect raakt, met elke tekst.

Bid- en tenderteksten
Waarom zijn wij dé partij voor deze aanbesteding? In deze module ontdek je het ‘geheim’ van een succesvol schrijfproces voor bid- en tenderteksten. Zodat je met je beantwoording de waardering van ‘voldoende’ naar ‘uitstekend’ brengt. Dit betekent vaak het verschil tussen winnen en verliezen.

Wat ga je leren?
Effectiever schrijven, in minder tijd én met meer plezier. In deze training krijg je handvatten en tools om klanten en prospects te overtuigen met onweerstaanbare teksten. Zodat ze vaker en sneller ‘ja!’ zeggen.

Je leert onder meer:

  • denken vanuit de doelgroep, what’s in it for me?
  • overtuigende klantcommunicatie opstellen
  • de gouden tips voor een vlot leesbare schrijfstijl
  • hetzelfde schrijven in minder woorden
  • meer respons genereren met je uitingen

Voor wie?
Veel (sales)professionals worstelen met hun schrijfwerk. Ze besteden er te veel tijd aan en de resultaten blijven vaak achter. Deze training is geschikt voor iedereen die wil leren hoe sneller schrijven en meer effect boeken hand in hand gaan en die meer plezier wil beleven aan het schrijfproces.

Vaker en sneller ‘ja!’
Met een effectieve schrijfstijl krijg je vaker en sneller ‘ja!’ van je prospect of klant. Je voorkomt ‘herhaalverkeer’ (reminders) en zo bespaar je jezelf ook extra werk. Klantgericht communiceren, straalt positief af op je organisatie, en resulteert in meer respons, klanttevredenheid en sales.